Bestillingsvilkår
Disse generelle vilkårene gjelder mellom Geilo Booking AS og den som selv, eller gjennom andre, (gjesten) inngår avtale med Geilo Booking AS i henhold til bekreftelsen. Din bestilling er bekreftet og bindende når du mottar bekreftelse med reservasjonsnummer. Vi anbefaler alle våre gjester å lagre bekreftelsen på telefonen for enkel fremvisning ved ankomst, eventuelt printe ut og ta den med. Egne betingelser gjelder for grupper på mer enn 10 personer- en separat kontrakt vil sendes ifm bestillingen.
Hvem er ansvarlig?
Ansvarlig arrangør er Geilo Booking AS, NO-3580 Geilo.
Telefon +47 32 08 85 00. Org.nr NO 920 990 274 MVA.
Geilo Booking AS har ansvar for å videreformidle din bestilling til en eller flere leverandører, som igjen er ansvarlig for gjennomføring/levering av bestilt produkt. Bestillingen kan gjelde booking av overnatting, aktivitet, transport, eller kjøp av andre produkter og tjenester presentert på bookingsidene. Bestillingen kan også gjelde for en kombinasjon av flere produkter og tjenester.
Vi gjør oppmerksom på at eventuelle reklamasjoner, eller andre anførsler knyttet til det enkelte arrangement, må rettes til vedkommende underleverandør. Geilo Booking AS har intet ansvar knyttet til det enkelte produkt.
Ved bestilling per telefon eller mail direkte til Geilo Booking belastes et booking gebyr på Kr 250,-.
Betaling og sikkerhet
Betaling skjer når bestillingen gjennomføres. Geilo Booking AS er ansvarlig for selve transaksjonen som går gjennom nettsiden. Dersom det skulle oppstå problemer med din transaksjon, vil vi ta kontakt med deg. Oppnår vi ikke kontakt, vil bestillingen bli kansellert. Dersom betalingen ikke blir fullført vil bestilling ikke bli opprettet.
Vår samarbeidspartner Nets Easy er ansvarlig for at kredittkortnummer og -koder håndteres sikkerhetsmessig i henhold til de krav som er definert i Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).
Kun Geilo Booking AS og leverandør av det eller de produkter du har bestilt vil ha tilgang til ditt navn og kontaktinformasjon. For ytterligere informasjon vedrørende personvern vennligst se våre personvern betingelser.
Avbestilling og endring
Du kan gjøre en avbestilling via «Min side» eller ved å ta direkte kontakt med Geilo Booking AS, via e-post til [email protected]. Geilo Booking AS plikter å sende bekreftelse på avbestilling/endring skriftlig. Den generelle avbestillingsfristen er 7 dager før ankomst. Enkelte av våre underleverandører opererer med andre avbestillingsbetingelser i tillegg til våre egne. I så tilfelle vil du informeres om dette ved bestilling. Dersom avbestilling skjer før avbestillingsfristen refunderes beløpet du har betalt ved bestilling minus Kr 25,- per produktgruppe. Ved endring av din bestilling før kanselleringsfristen belastes Kr 50,-. Dersom avbestilling eller endring skjer etter fristen refunderes ikke bestillingens verdi. En endring av din bestilling betraktes som en avbestilling, og de samme frister vil gjelde. Vi tar forbehold om kapasitet ved endring av din bestilling. Geilo Booking AS har ingen kontroll over den valutakursen som vil bli beregnet for refusjon til kredittkort og kan ikke ta ansvar for tap av evnt midler. Vi gjør oppmerksom på at Geilo Booking AS ikke betaler eventuelle kostnader for internasjonal bankoverføring.
Avbestillingsbeskyttelse
Ved onlinebestilling har du mulighet til å kjøpe avbestillingsbeskyttelse. Ved kjøp av avbestillingsbeskyttelse har du rett til refusjon etter avbestillingsfrist har gått ut så lenge grunn til avbestilling møter vilkår i avbestillingsbeskyttelsen. Disse vilkår må aksepteres ved kjøp og du finner dem også her: https://www.refundable.me/nor/. Avbestillingsbeskyttelsen håndteres av samarbeidspartner, Protect Group.
Les anmeldelser om denne avbestillingsbeskyttelse her: https://no.trustpilot.com/review/refundprotect.me
Legeattest
I forbindelse med refusjon vil vi informere om at vi krever legeattest. Vær oppmerksom på at denne attesten ikke skal inneholde detaljer om din sykdom eller helsetilstand; vi ber kun om en bekreftelse fra legen din på at du ikke er i stand til å delta på aktiviteten du har bestilt hos oss. Vårt grunnlag for å behandle informasjonen inntatt i din legeattest, er ditt samtykke. Vi vil slette disse opplysningene så snart refusjonssøknaden din er behandlet. Mer informasjon om vår behandling av dine personopplysninger, finner du i vår personvernerklæring.
Forsikring
Vi anbefaler alle våre kunder selv å sørge for gode forsikringsavtaler før reisen, i tilfelle sykdom, tap eller skade på reisegods, ulykke, ansvar og lignende.
Pakkereiseloven:
Geilo Booking er medlem av Reisegarantifondet, og ved kjøp av pakkereiser eller sammensatt reise gjelder i tillegg disse vilkårene: Pakkereiseloven.
Gjestens forpliktelser
Gjesten plikter å sette seg inn i samt følge ordensregler, anvisninger og bestemmelser som gjelder for reise, aktivitet og/eller boenhet. Gjesten står ansvarlig for eventuelle skader som påføres produktet. Geilo Booking AS eller dens underleverandører har rett til å heve avtalen med umiddelbar virkning uten refundering, herunder også avvise gjester fra området, dersom gjesten eller noen i dennes selskap opptrer forstyrrende eller gjør skade. Du må være fylt 18 år for å gjøre en bestilling gjennom Geilo Booking AS. Ved tvil vil legitimasjon etterspørres.
Spesielle betingelser ved booking av overnatting
- 21 års aldersgrense for bestilling av hotellrom, og 23 års aldersgrense for bestilling av hytte/leilighet. Noen enheter har 25 års aldersgrense.
- Innsjekkingstid er tidligst kl. 16.00 på ankomst. Utsjekk skal skje senest kl. 11.00 på avreisedagen.
- Røyking er ikke lov innendørs.
- Husdyr er tillatt ved noen enheter. Dette avtales direkte med overnattingsstedet og kan medføre et tillegg i prisen.
- Mellom kl. 23.00 og 07.00 plikter gjesten å ta spesielt hensyn og holde et lavt støynivå.
Spesielle betingelser ved bestilling av skipass, skiskole og ski og sykkelleie
Skipass vinter / heispass sommer:
Generelt
Skipass som er gyldig mer enn én dag, må benyttes over sammenhengende dager.
Priskategorier
Vinter: Barn 0-6 år (kjører gratis ved bruk av hjelm) / Ungdom 7-17 år / Voksen 18-64 år / Senior 65+ år
Sommer: Barn 0-4 år / Ungdom 5-15 år / Voksen fra 16 år
Når det gjelder alder ved kjøp av skipass: Alderen på kjøpstidspunktet gjelder. For eksempel, hvis barnet fyller 7 år i januar, kan barnet fortsatt bruke heiskortet for barn i alderen 0-6 år hele sesongen, så lenge kortet kjøpes før fødselsdatoen.
Refusjon
Det gis ingen refusjon for skipass eller heiskort ved dårlig vær, tåke, snø, ising, tekniske feil eller lignende. Du må selv vurdere vær og føreforhold ut fra egne skiferdigheter. Dersom du er usikker med hensyn til vær og føre, kan du ta kontakt med SkiGeilo resepsjon på telefon +47 32 09 00 00 før du bestiller skipass eller heiskort.
Ved skade eller sykdom kan du få refundert hele eller deler av beløpet ved fremvisning av legeattest umiddelbart etter legebesøk og senest innen syv dager etter siste gyldige dato for skipasset/heiskortet . Refusjon gis kun til den personen som er syk eller skadet, og kun for de dager skipasset eller heiskortet ikke har vært i bruk. Det gis ikke refusjon for åpne eller valgfrie dager.
Det gis ikke refusjon ved inndragelse av heiskort eller skipass, se punkt 7.4.
Sikkerhets- og alpinvettregler. Inndragelse.
Alle SkiGeilos gjester er pålagt å overholde sikkerhets- og alpinvettreglene. Overtredelse kan medføre bortvisning fra anlegget. SkiGeilo forbeholder seg retten til å inndra heiskort eller skipass enten midlertidig eller permanent ved overtredelse av sikkerhets- og alpinvettreglene. Sikkerhets- og alpinvettreglene kan leses her: https://www.skigeilo.no/skisikkerhet
Sesongkort Geilo/ Helårskort / Vinterlandkort kjøpt på Geilo 2024/2025:
Generelt
Alle sesongkort er personlige og kan dermed ikke benyttes av eller overdras til andre. Sesongkort er kun gyldig med foto. Vi gjør oppmerksom på at det kan forekomme endringer i sesongkortfordeler og andre servicetilbud i løpet av sesongen. Dette reduserer ikke verdien av sesongkortet og gir ikke rett til refusjon.
Priskategorier
Barn 0-6 år (kjører gratis ved bruk av hjelm) / Ungdom 7-17 år / Voksen 18-64 år / Senior 65+ år.
Helårskort: Gjelder for Ungdom 7-17 år / Voksen 18-64 år / Senior 65+.
Det er alder på kjøpstidspunktet som gjelder. Det vil si at barn som fyller 7 år i løpet av sesongen likevel kan benytte 0-6 års skipass hele sesongen dersom skipasset er kjøpt før fødselsdato.
Sesongkort Familie gjelder for familier med samme bostedsadresse. Kortene må kjøpes samlet og alle i familien må være med ved henting av kortene.
Refusjon
Ved skade eller sykdom kan du få refundert hele eller deler av beløpet ved fremvisning av legeattest. Dersom det gjenstår mer enn 2/3 av sesongkortets eller helårskortets gyldighetstid refunderes beløpet tilsvarende ubenyttet tid i sin helhet. Det gis ikke refusjon dersom det gjenstår mindre enn 2/3 av kortets gyldighetstid. Sesongkortets gyldighetstid beregnes til fem måneder: desember – april. Helårskortets gyldighetstid beregnes til ti måneder: desember – april og juni – oktober, med 60% av verdien i vintermånedene og 40% av verdien i sommermånedene.
Ved refusjon av sesongkort kjøpt i familiepakke, er refusjonen lik prisdifferansen mellom opprinnelig bestilt familiepakke mot pris på familiepakke uten det refunderte kortet.
Inndragelse eller bortvisning gir ikke rett til refusjon. Les punktet Sikkerhets- og alpinvettregler. Inndragelse
Sikkerhets- og alpinvettregler. Inndragelse.
Alle SkiGeilos gjester er pålagt å overholde sikkerhets- og alpinvettreglene. Overtredelse kan medføre bortvisning fra anlegget. SkiGeilo forbeholder seg retten til å inndra sesongkort enten midlertidig eller permanent ved overtredelse av sikkerhets- og alpinvettreglene. Sikkerhets- og alpinvettreglene kan leses her: https://www.skigeilo.no/skisikkerhet.
Ski – og sykkelutleie
Generelt
Legitimasjon må fremvises ved ankomst for å kunne leie utstyr.
Utstyret skal kun benyttes i preparerte og åpne løyper. SkiGeilo er ikke ansvarlig for personskader som påføres leietaker som følge av bruk av leieutstyr.
Leietaker er økonomisk ansvarlig for utstyret i leieperioden. Utstyrsforsikring kan kjøpes frem til og med tidspunktet det hentes ut. Vær oppmerksom på at tyveri ikke dekkes av utstyrsforsikringen.
Refusjon
Det gis ikke refusjon for avbrutt leie.
Skiskole
Generelt
Gruppeundervisning forutsetter at det er minimum 3 personer som deltar. Ved 1 deltaker endres gruppeundervisningen til privatundervisning 2 dager a 80 minutter. Ved 2 deltakere endres gruppeundervisning til privatundervisning 3 dager a 80 minutter. Eventuelle endringer besluttes rett før timens oppstart, og vil ikke medføre økte kostnader for Kunden. Skileie og skipass er ikke inkludert i skiskolen. Kunden må selv sørge for å ha nødvendig utstyr og skipass før timen starter.
Skiskolen avlyses ikke ved dårlig vær. Dersom stolheisen stenger, benyttes andre heiser og treningsmetoder.
Refusjon
Det gis ingen refusjon dersom Kunden velger å avlyse timen. Det gis ikke refusjon dersom Kunden ikke får deltatt på timen som følge av at det er gitt feil opplysninger ved bestillingen, slik som feil nivå eller aldersgruppe, og det ikke er mulig å bytte gruppe. Pass derfor på at du har oppgitt korrekt informasjon før du bestiller. Det gis ikke refusjon ved skade eller sykdom.
Våre underleverandører
Geilo Booking AS er ansvarlig for at våre underleverandører mottar betaling for det du bestiller gjennom oss. Våre underleverandører er ansvarlig for hver sin del av sitt program, herunder fullstendige forsikringer, tillatelser, utstyr, bemanning og annet, som er i overensstemmelse med de til enhver tid gjeldende lover og regler som får anvendelse for leverandøren. Videre er det underleverandøren som bestemmer prisnivået og aldersgrensen for barn og ungdomspriser.
Force Majeure / Forbehold
Geilo Booking AS står ikke ansvarlig for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll. Vi tar forbehold om feil og endringer i våre prislister, beskrivelse av tjenester og tekniske forhold. Skulle eventuelle feil oppstå, har Geilo Booking AS sin fulle rett til å kansellere bestillingen.
Det kan også skje at underleverandøren sine betingelser ikke blir oppfylt, for eksempel ved at påmeldingen til en aktivitet/dato er under minimum antall personer for gjennomføring. Dersom en slik kansellering/endring skjer, og du ikke aksepterer eventuelle alternative tilbud, tilbakebetaler vi 100%.